#maindish

30.9K Posts

3 hours ago

Happy Spring. First time using and eating cauliflower rice. Served with steamed broccoli. I sautéed onions and garlic in olive oil then added edamame, peas, baby spinach and carrots and a splash of apple cider vinegar. You should try it if you haven't yet. Lots of possibilities. #lookslikesnow #vegan #plantbased #sidedish #maindish

3 hours ago

Avocado Citrus Salad Published on recipes.ps1000.com Ingredients: Vinaigrette: 1 tablespoon Dijon mustard 2 tablespoons apple cider vinegar ¼ teaspoon sea salt and pepper Salad: 1 Avocado, cut into chunks 1 sprig/bunch watercress 1 grapefruit sliced 2 Cups romaine lettuce 1 tablespoon parsley ¼ cup almonds Directions: Begin by preparing the vinaigrette by simply mixing the Dijon mustard and apple cider vinegar together with a teaspoon of salt or pepper and setting it aside. Next, slice the grapefruit and chop the avocado into chunks. Add this into a large bowl with the watercress, romaine, parsley, and almonds. Toss with the vinaigrette. Enjoy.

7 hours ago

#スッポン #お吸い物 #丸 #メインディッシュ #和食 #日本料理 #maindish #大阪グルメ #北新地グルメ #日本酒 #大吟醸 #天満切子 #切子 #osakagourmet #gourmet #グルメ #sake #daiginjo #japanesesake #japanesefood #寛龍 #osaka 北新地の鮨処寛龍本通店(´∀`)以前スッポンのコースをしてもらい、余りにも美味すぎて、普段も食べれたらいーのにーと話してたところ、 スッポンの丸吸い、常時準備されてるようになっとります(*´◒`*)これはホンマに登録商品ってくらい完成されてますわ(#^.^#)店長のジョージさん、さすがに吉兆で10年おった方だけあって、スッポンさばく動画見ましたが…はや!すご!の達人でしたわ…:(;゙゚'ω゚') このお出汁が最高なんです…😋あと身もめっちゃ美味しい!具材のセレクト、完璧っす!他いりません( ̄∇ ̄) そしてこのメインディッシュに合わせる日本酒は一本義の大吟醸、一朋(´∀`)最近これがメインディッシュ用の酒になってるなーえーとこでこいつ!みたいな( ^ω^ )火いらずも美味かったがやはり一朋も美味い(≧∀≦) そして天満切子、天満切子の工房って1つだけなんやてね。最初の兄弟の方が亡くなられて、今はそのお弟子さんの女性の方が二代目を継承されてる。大阪、天満は元々はガラスの街、その文化を消さずに残そうとするところから天満切子は産まれた。 天満切子の魅力はこのカッティング、飲み物を注いだ時に万華鏡のように見える美しさが最大の魅力かな。持った感じものしっくりして手につくように馴染む。程よい重厚感、しかし繊細さを感じる。江戸切子や薩摩切子のような装飾はないが、実用的で、ちょっと欲しくなるね。 他にも八千代切子も置いてて、切子で飲む冷酒は美味しいね♪( ´θ`)

Load MoreLoading fail Click retry
Loading More......